tirsdag 10. april 2012

Resirkulert rekesalatboks






Se hva en kjedelig rekesalatboks kan bli ved hjelp av litt decoupage. Jeg har eksprementert med litt forkjellige typer papir og lim. Først hadde jeg Gesso på hele boksen for å grunne. På boksen tok jeg først på Galerie Decoupage (Europris), så limte jeg på en serviett. Når dette var tørt (tok ikke på decoupage på oversiden av servietten) sprayet jeg med Dylusions ink spray. Ventet til det tørket. Prøvde å tørke med varmepistol - men det var dumt! Så stemplet jeg svarte blader med Archival ink. Til slutt dekket jeg det hele med Galerie Decoupage (Europris).

På lokket brukte jeg Claudine Hellmuth Studia Multimedium Matte. Dekket lokket med det og boksider som jeg har hatt liggende i "sprayboksen" min. (legger alltid boksider i den boksen der jeg sprayer - så er ikke det overskytende blekket bortkastet!) Stemplet de med Archival svart ink og bladstempel. Dette ble en veldig fin overflate. Det fargede blekket ble smurt utover av limet, men det gjorde ikke noe.

Blomstene er kuttet ut med Tim Thotz Tattered Florals - den minste og nest minste - 2 av hver og en kjøperose i midten. Kuttet de ut av ganske tykt papir - noe jeg har kjøpt for lenge siden på Binders (og da het det Binders..) Moonrock fra FOLIA. Brukte gult papir og sprayet med Dylusions ink spray og Perfect Pearl mist Pewter (det ble ikke så fint.. Blonden rundt er limt på med limpistol.

3 kommentarer:

  1. Strålende design mor :) Du er flink <3

    SvarSlett
  2. At en boks med rekesalat kunne bli så fin, hadde jeg aldri klart å komme på! Du finner jo på alt mulig du! Fortsett sånn, det er alltid artig å se hva du finner på!

    SvarSlett