fredag 2. januar 2015

Bilde laget etter tutorial fra Dianes Salter.

En kattepus. Laget etter en tutorial av Diane Salter.

Bilde er 20x40 cm. Bakgrunnen er laget ved hjelp av skribling med Derwent Inktense Blocks og så påførte jeg Gesso med spatel. Dette er en teknikk jeg vil bruke flere ganger. Lettvint og fint.Så tegna jeg pusen og delte den inn I seksjoner. Nummererte bitene og laget et puslespill. Bitene klippet jeg ut av ark trykket med monoprintig (Gelliplate). Limte alt på med Golden heavy gel siden arkene var ganske tykke (nillepapir). Etter alt var på plass påførte jeg et strøk med Golden Fluid Matte Mediul. Det ble en flott overflate å jobbe på. Malte rundt delene med svart Golden fluid acrylic. Her var det mulig å dekke over store åpninger mellom delene. For å skyggelegge brukte jeg Faber Castell PITT artist pen. De er fantastiske på et slikt underlag – lett å gni blekket utover med en finger før det tørker. De hvite detaljene er tegnet med UNI POSCA. I sentrum av hver blomst limte jeg en brad som jeg klippet “klørne” av.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar