tirsdag 11. desember 2012

Tre esker



3 esker dekorert med hjemmelaget papir. Teknikken fant jeg her.  Det er en dame som kaller seg "littlecanvases" på You Tube. Teknikken heter: Mixed Media Ironed Images.  Jeg har gjort det slik: sprayet boksider (både gamle bøker og nye bøker med glansede sider) med Dylusion spray farger. Når det var tørt stemplet jeg med Versamark og embosset med sølv  og rosa embossing pulver (hadde ikke clear). Så hadde jeg på hvit akryl maling. Så tok jeg matpapir og bakepapir - lagde en sandwich og brukte strykejernet og fjernet embossingen.  Gjorde det slik at den ble sittende igjen på matpapiret. Har tenkt å lage noe annet av det.. Det som var fint, var at fargen fra spraymalingen trakk seg inn i akrylmalingen - og alt ble borte der embossingen hadde vert.  Det var ikke så fint med rosa embossing. Nå har jeg kjøpr clear embossing - så da får jeg prøve en runde til.  Jeg har dekket 3 bokser som jeg kjøpte på Scrapmagasinet med papiret mitt. Så får jeg se om jeg pynter de videre eller lar de være slik. Brukte MOD PODGE til å lime papiret på med. Det som er veldig viktig - er å bruke et kredittkort til å glatte ut papiret før det tørker så det ikke bulker seg..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar