torsdag 17. januar 2013

Life book 2013 - uke 3

Over ser du mitt bilde fra Uke 3. Det er Christy Tomlinson som har undervist denne uken. Bloggens hennes finner du her. Hovedingrediensen var å lage blomster av silkepapir som ble collaget på aluminiumsfolie.  Dette har jeg brukt flere dager på...først dekorerte jeg silkepapir. Jeg brukte noe gammelt hvitt som jeg har spart på fra gaveinnpakning - og noe farget som jeg har kjøpt på Søstrene Greene. Jeg brukte stensiler og Dylusion sprayer. Laget maaaange ark - det var kjempe artig! Så var det å lage bakgrunnsarket til selve prosjektet. Da brukte jeg bare endel biter av hvitt papir - forskjellige kvaliteter - og collaget det på med modpodge. Limte på litt washi tape - mer modpodge. Strøk på et tynt lag med Gesso over hele flaten. Hadde bestemt meg for at denne gangen skulle jeg få et lyst bilde - derfor brukte jeg kun gul og orange akrylmaling. Lagde litt streker og blobber med Dylusion (sprayet det inn i en kork og 'kastet' det på bildet) og alcoholblekk(det rant fint!). Når silkepairtet hadde tørket - collaget jeg det på aluminiumsfolien - klipte rundinger og lagde blomster av. Klipte rektangler og laget blomster og blomstersentre av. Limte de på. Prøvde meg på litt frihåndstegnings nederst i bildet. Det ble ikke noe fint - så jeg malte over og lagde litt gress. Fant fram noen Rub-ons. De er veeldig gamle - og var vanskelig å få over - men de danner litt struktur, så jeg skal bruke litt av det i framtiden også. Doodlet med Senneler India Ink med pennesplit. Det er fantastisk - fester på alle flater - og ingen mulighet for at det skal bli ødelagt, slik filtpenner har en tendens til hos meg. Måtte lage noen hvite streker til slutt ved hjelp av akrylmaling og innlegg til aftereight. Men så er jeg ferdig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar