torsdag 7. februar 2013

Life book 2013 - Leksjon 6 - Feiring og Mot

Her kommer et bilde - og en beskrivelse av leksjon 6.  Hvordan jeg løste oppgaven:

Tegnet en jente i fill figur. Trodde jeg måtte øve - men fikk det til med en gang. Tamara er kjempeflink til å intruere! Etter å ha sett at Tamara hadde problemer med maskeringsfilmen, og siden jeg ikke trodde at jeg hadde det (men det hadde jeg kjøpt i Spania - men ikke brukt...)betemte jeg meg for å tegne figuren - skanne henne inn - skrive henne ut og lage en sjablong/maske.  For å feste sjablongen til arket mitt - brukte jeg noe som heter HOBBY TAC - ikke permanent lim på sprayboks - kjøpt på Scrapmagasinet. Det fingerte veldig bra. Deretter lagde jeg en maske - sjablong av en ørn på et fjell. Dette skal representere mitt mot!  Altså - limte først jenten - så himmelen -sprayet med svart Dylusion - så fortsatt jenten på - tok bort himmel sjablongen - satte på fjell/ørn sjablongen - og sprayet med 3 farger Dylusion. For at ikke sprayen skille komme overalt - dekket jeg bordet med julepapir. Dette papiret viste seg å være veldig bra - det blekket som kom utenfor fikk fin farge. Lagde "bakken" av det etterpå.  Fargela dukken min og limte den på med Mod Podge. Lagde en kjole av mønsterpapir. Skrev MOT og stanset ut blomster i det samme mønsterpapiret.  Rammet inn bildet med hvit akrylmaling gjennom fluenetting. (vet ikke om jeg likte det så godt..)Tegnet rundt jenten med Svart Inktense - for å skape en skygge - og for å dekke den hvite kanten som ble, siden jeg ikke klarte å feste henne helt nøyaktig over det hvite feltet. Når jeg hadde vann på Inktense fargen - oppdaget jeg at den svarte sprayen ble finere hvis jeg jevnet den ut med vannpensel.  Så stemplet jeg rundt med de nye stemplene jeg har laget - skjært ut av viskelær.  Syntes jenten i forgrunnen ble litt for ung og tynn - så jeg tegnet en tykkere, kortere og gråhåret jente som jeg satte i bakgrunnen. Det representerer meg som dytter den unge foran seg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar