fredag 1. februar 2013

LIFEBOOK 2013 UKE 5

Denne uken var det Kelly Hoernig som hadde et prosjekt til oss. Vi skulle lage et spillebord. Temaet for uken var: LET THE GAMES BEGIN.



Dette er hvordan mitt spillebrett ble til:
Jeg jobber som vanlig på Akvarell papir. Cold pressed-THE LANGTON:100%bomull-det er dyrt (160 kr for 12 ark)-men veldig godt å jobbe på.
Jeg dynket hele arket i vann (dette skulle vistnok hjelpe til slik at arket ikke trakk så mye GEL MEDIUM) Påførte GOLDEN GEL MEDIUM REGULAR GEL MATTE. Brukte mye lim, for det arket jeg skulle lime på - var fra et gammelt ATLAS - og det hadde tykke sider. Hadde vært enklere å bruke et tynnere kart - men det hadde jeg ikke der og da. Det bulket seg veldig - men rettet seg ut når det tørket.
Påførte GESSO fra Søstrene Grene.
Fant fram 3 farger jeg ville jobbe med - Fant ADIRONDAC LIGHTS DABBER - SALMON - AQUA og WILLOV. To av de var tørre og måtte graves ut av boksen - vannet de ut (les lagde maling) Vannet de mer ut - hadde de på prosjektet - dabbet av med tørkepapir for å lage struktur - men det var ikke vits i det - skulle så mange flere lag på - at den lille strukturen ikke syntes.
Lagde en vei av papir - limte den på som en maske - Fant en Donna Downey tensil - POPPIES - sprayet med Dylusions - orange (dette syntes også dårlig...) Brukte en sommerfugl stensil og dabbet med rød acryl maling - det syntes!!
Stemplet med svart Archival - Crafty Individuals høne stempel. Svertet rundt veien med Distress ink - "ripe persimon".
Tok av den maskerte veien. Lagde spille ruter med Insi Ink og pennesplitt.
Stanset ut ballonger - farget de med Dylusion - lagde en skygge av det utstansede arket med Distress - "gathered twigs". Farget rutene som skal hindre meg på min veg med "gathered twigs".
Fant et gammelt bilde av meg selv - festet det og ballongene med MOD PODGE.
Pyntet med bokstaver og noen elementer fra PRIMA.

Dette er hvordan mine spillekort ble til:
Brukte en billig kortstokk.
Dekket de med Gesso fra Søstrene Grene på spillesiden.
Dekket de med samme 3 farger som spillebrettet (aqua-willov og salmon) Dabbet fargen av med bobleplast for å få struktur.
Limte på forkjellige ark fra PRIMA
Brukte sommerfugl stencil og rød acrylmaling
Brukte hvit acryl maling - gjennom en myggnetting
Lagde noen dotter med q-tips og hvit akryl maling
Skrev ut mine mål og mitt ord for 2013 med Font: Chalkboard 15 / bold




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar