torsdag 11. april 2013

Et lite tableå.



Ble så inspirert av en  video på You Tube - "Table Scraps Mixed Media Canvas" Lagt ut av "Art Trader Magazine". Hun bruker ting hun har liggende på arbeidsbordet sitt og setter sammen en flott liten canvas. Akkurat nå ser det faktisk ikke så galt ut på arbeidsbordet mitt. Har litt rot igjen fra Stockholsturen. (Stockholm Srap and pearl event). Men på hyllen min står det en liten boks jeg har kjøpt på Søstrene Grene - som er ment til oppbevaring av smykker etc. Når jeg kjøpte den, plasserte jeg en mini canvas inni den - denne minicanvasen var noe jeg laget for en stund siden når jeg hadde canvaser dekket av servietter og craclepaint over hele huset...En annen som inspirerte meg denne morgenen var MsLiberty25 med sin Mixed Media Collage - Start to finish.



Har du lyst til å se hvordan jeg laget den?? Her kommer litt bilder og beskrivelse:
Esken måler utventdi 10.5 x 10.5 cm. Den lille canvasen måler 5x8 cm.


Dette er produktbeskrivelsen bak på esken:

Det første jeg gjorde var å dekke esken med GESSO for at malingen skulle få bedre feste senere.

Fant et par flasker som jeg kjøpte i Stockholm - de skal få være med på tablået mitt..Flaskene er 5 og 4.5 cm høye.

Dette er litt rot jeg fant rundt omkring. Nå skal alt limes på. De lette tingene med MOD PODGE. De større med limpistol.

Nå er alt limt på pass. Ser ikke så fint ut akkurat!(fant et utstanset hjerte også, som måtte med.)


Alt er dekket med GESSO igjen. Dette gjør at malingen fester seg bedre. Og blomstene blir harde.  Siden jeg er utålmodig etter å begynne å farge tablået - tørker jeg det med varmepistolen min.


Her er fargene jeg begynner å spraye med. En selvlaget spray.(Rød acrylmaling blandet med vann og Modpodge) - Adirondack Color Wasch Cranberry og Espresso. Et tips når du sprayer. Bruk gjerne en eske til å spraye i. På bunnen av esken (og sidene?) legger du bok ark/mønsterpapir ev. annet ræl - og du får farget det samtidig som du sprayer. Dermed går du ikke glipp av noe spraymaling!



UPPS Denne ble rosa og fin



Litt dusere med Cranberry på




Espresso til slutt.


Litt mer Espresso på kantene - og da kom det litt med oppå også.

Hmm - canvasen skilte seg veldig ut.


Sprayet litt cranberry og sepresso på arbeidsmatten min og brukte en pensel til å duse ned litt. Canvasen  ble mye finere slik.


Så den den siste finishen... INKA GOLD fra VIVA Decor. Farge Old Gold. Nylig innkjøpt i Stockholm, så den er cremete og fin. Men fortvil ikke hvis du har en fargeboks som er gammel og tørr. Bare spray på med litt vann, og bruk enten en pensel(litt hard)eller det billigste redskapet av alt - fingeren din, og løs opp fargen.


Canvasen og flaskene er limt på med limpistol.  Flaskene er fyllt med vann, noen dråper fra colorwash og litt perler bokstaver og annet jeg fant.
Ferdig - og visste du at det var så enkelt!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar