tirsdag 16. april 2013

Et ugle bilde

In this picture I have used some "houshold items". Some buttons and a piece from a computer. I have also used a branche (the Owl is sitting on it :-)) This picture is my project to enter the Luminare giveaway in CJS 2014.
It is Nathalie Kalbach (www.nathaliesstudio.com)that is the hostess to this wonderful event!

Dette er en ekte Mixed media ugle.  Kroppen og "ørene" (har ugle ører??) er laget av et slags bling stoff som jeg kjøpte hos Lisdbet på Scrapmagasinet. Det var lilla i utgangspunget. Jeg har hatt på Gesso og diverse sprayer og Inka Gold. Toppen av hodet er et kretskort fra en Pc. (tror det heter kretskort...plukka det ihvertfall ut av en PC..) Øynene er knapper fra en kofte, og tannhjul som jeg har stanset ut selv av metalltape - de er også embosset.  Nebbet er et hjørne av metall. Kvisten er en kvist (hi,hi-Birgit sin ide) Bena laget jeg av ståtråd og tape. Bildet er 18 x 24 cm. Det er en canvas kjøpt på Søstrene Grene. Sveverammen er også kjøpt der. Bakgrunnen er dekket med en del av en duk - sprayet med Dylusion og colorwash - strøk også på litt Inkagold slik at strukturen i duken kom fram.

1 kommentar:

  1. Hei Anne Kristin,

    må virkelig si at jeg er imponert hva du og din søster får til - helt uttrolig flotte prosjekter !!
    Både ugla og skoene og bildene er utrolig flotte... mangler ord ...

    Ønsker deg ein fin dag,
    klem fra Antje

    SvarSlett